در حال بارگذاری ...
...

دبیر جشنواره خبر داد:

داوران بخش صحنه ای یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد معرفی شدند

دبیر جشنواره خبر داد:

داوران  بخش صحنه ای یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد  معرفی شدند

هنرمندانی چون حمیدرضا نعیمی، محمود رضا رحیمی و آرش عباسی به عنوان داوران بخش صحنه ای این دوره از جشنواره ملی تئاتر مرصاد معرفی شدند.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، حمیدرضا نعیمی بازیگر، درام‌نویس و کارگردان تئاتر   و متولدِ شهرِ باستانی سرپل زه‌آب می باشد. نعیمی تحصیل کرده‌ی تئاتر، و مدرسِ دانشگاه‌های هنر و معماریِ تهران، سینما-تأتر، و دانشگاه‌های اراک و تنکابن است. او نویسنده‌ی سی نمایشنامه می باشد که برخی از آن‌ها مانند؛ آژاکس، چه‌گِوارا، سِنِکا، صبحانه برای ایکاروس، شوایک، وعده‌گاهِ نهنگ‌ها، شب بی‌پایانِ  فاخته، شرق دور-شرق نزدیک، امشب مُهره‌های پشتم نی‌لبک می‌زنند، سقراط، ریچارد، ماه و ژیار، روزی روزگاری سگی و...به چاپ رسیده‌اند.

کسب مدالِ نوشین از سوی کانون منتقدان خانه‌ی تأتر برای کارگردانی این اثر، یکی از ده‌ها جایزه‌ای است که نعیمی تا به حال دریافت کرده... او در پایتخت همچنان به بازیگری، نوشتن، کارگردانی و تدریس مشغول است.

دیگر داور این جشنواره آرش عباسی فیلمنامه نویس، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر است. وی دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته قواعد تئاتر از دانشگاه بلونیا ایتالیا. نویسنده و کارگردان نمایش های  چون آناکارنینا، نویسنده مرده است ، خانم، زیرزمین، باد که می نویسد، همه چیز درباره آقای ف و.... می باشد.

محمودرضا رحیمی یکی دیگر داوران این دوره از جشنواره مرصاد در بخش صحنه ای است. وی دارای تحصیلات کارشناسی در رشته ی ادبیات نمایش، کارشناسی ارشد و دکترای  تخصصی در رشته ی  کارگردانی تئاتر می باشد. نشان درجه یک هنری به او تعلق دارد. 

رحیمی پژوهشگر ، کارگردان و استادیار مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه  هنر و پردیس فارابی است وهمچنین مولف دوره سه جلدی فنون بازیگری  نیز می باشد. ده ها پژوهش و کارگاه آموزشی و داوری جشنواره های بین المللی ، ملی و منطقه ای کشور را درکارنامه خود دارد.

کارگردانی نمایشهایی همچون: دایره گچی قفقازی،  آسید کاظم،  مرکبخوانی ارکستر مردگان،  چند کاپریس برای ویولون ، تقاطع ۲۰۰۲،  پدر استریندبرگ و ... را عهده دار بوده است.

یازدهیمن جشنواره تئاتر ملی مرصاد 12 لغایت 16 مردادماه در شهرستان اسلام آباد برگزار می گردد.