در حال بارگذاری ...
...

دبیر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین

توجه ویژه به توسعه فرهنگی جامعه و ترویج روحیه نشاط در مردم لازمه کاهش آسیب های اجتماعی است

دبیر دومین جشنواره  منطقه ای تئاتر  خیابانی  هرسین

توجه ویژه به توسعه فرهنگی جامعه و ترویج روحیه نشاط در مردم  لازمه کاهش آسیب های اجتماعی است

دبیر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین : دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین از ۱۹ لغایت ۲۲ مرداد ماه با حضور گروه های منتخب و برگزیده در شهرستان هرسین و بخش بیستون برگزار خواهدشد .

مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه و دبیر دومین جشنواره تئاتر خیابانی هرسین گفت: باید پذیرفت در شرایط کنونی جامعه ، زبان هنر  می تواند، موثرترین  فرصت و توانایی جهت کاهش آسیب های اجتماعی باشد . مقام معظم رهبری از تمامی دستگاه ها خواسته اند که در مسئله آسیب های اجتماعی کار فوق العاده انجام دهند و ما در اداره کل قطعا در این زمینه پیشگام خواهیم بود . بنابراین  برنامه های مناسبی را با کمک اصحاب فرهنگ و هنر برگزار خواهیم نمود از جمله جشنواره تئاتر خیابانی هرسین که یکی از رویدادهای شاخص خواهد بود. حضور ۱۴ گروه برگزیده از ۸ استان با آثاری که رویکرد نشاط افزایی و امید بخشی و با زبان طنز تولید شده اند می تواند در جذب مخاطب قدرتمند عمل کند.

بهرام فاضلی  در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۴۲ اجرا در ۳ روز می تواند رویدادی مهم را رقم بزند . افزود: بر اساس پیش بینی دبیرخانه باتوجه به تجربه خوب و موفق سال گذشته حضور واستقبال حدود ۱۲ هزار مخاطب را شاهد خواهیم بود. .

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود :  از این رویداد مهم که در قبال جامعه احساس مسئولیت دارد و هنرمندان را تشویق به تولید آثاری با دغدغه اجتماعی میکند حمایت خواهیم کرد . جشنواره هرسین در اولین دوره با ارسال فراخوان به ۵ استان آغاز به کار نمود در دومین دوره فراخوان برای ۱۲ استان ارسال گردیده است و تمام تلاش ما این است که دوره سوم  را بصورت ملی برگزار کنیم.

فاضلی ادامه داد: در این دوره ۷۲ اثر از ۱۱ استان ، متقاضی حضور در این رویداد بودند ، که بیشر آثار ارسالی کارگردانان  آثار برگزیده جشنواره های بین المللی فجر و مریوان بوده اند..

 مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه دولت پرداختن به کاهش آسیب های اجتماعی را با جدیت دنبال می کند و در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که دیگر نه تنها آسیب‌ های اجتماعی را در کشور پنهان نمی‌کنند و همه در مورد آن صحبت می‌کنند که تا حدودی هم شاهد کاهش آن هستیم. مصداق بارز این ادعا آمارهایی است که از سوی دستگاه های مختلف در این باره منتشر می‌شود و قطعا وجود هنرمندان و اصحاب فرهنگ در این دستاورد مهم تاثیر زیادی داشته است.

دبیر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر هرسین از تلاش های  شاه آبادی فرماندار هرسین به عنوان مدیری فرهنگی و توانمند و تمامی دستگاه های حامی جشنواره در شهرستان تقدیر کرد.

 دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین به دبیری بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی و با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور ، دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری کرمانشاه ،فرمانداری هرسین ، کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی ، انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه  و فرهنگ وارشاداسلامی و شهرداری و شورای اسلامی هرسین  ۱۹ لغایت ۲۲ مرداد ماه در این شهرستان  برگزار می گردد .