در حال بارگذاری ...
...

حضور گروه تئاتر باران در نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

حضور گروه تئاتر باران  در نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

گروه تئاتر " باران" با نمایش خیابانی " گابروآ" در نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی حضور دارد.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، سعید ذبیحی سرپرست و کارگردان گروه تئاتر " باران" فعالیت هنری اش را از سال 1368  آغاز کرده است.  بیشتر آثار او در بخش خیابانی است.  کارهایی چون شبهای بارانی، ملکه های فرانسه، سیندرلا،نمایش در نمایش،بع بعی وگرگ حیله گر و... در کارنامه هنری خود دارد.  هم اکنون نیز سرپرست و کارگردان گروه نمایش باران که از سال 1376 در کرمانشاه تاسیس شد است.

نمایش آیینی "گابروآ "   نوشته ی  "هواس پلوک"  و به کارگردانی سعید ذبیحی در حال آماده شدن برای اجرا در جشنواره بین اللملی آیینی سنتی در بخش فضای باز و بخش آیین ها وبازی های نمایشی است.

ذبیحی درمورد داستان این نمایش می گوید:  این نمایش یکی از آیین های باران خواهی منطقه کرمانشاه است. بازیگرانی چون فاطمه مهدی ابادی، سعیده ذبیحی،  پگاه پور کاشفی، هستی روحالقدس، نسترن خالقی و شهره دانشیار در این نمایش ایفایی نقش می کنند. طراحی پوستر آن را مهدی اسدی تبار و موسقی را وحید وزیری عهده دارهستند.

ذبیحی گفت:  در این نمایش همچون دیگر نمایش ها ازموسیقی محلی استفاده کرده ایم که امیدواریم مث سنوات گذشته مورد استقبال قرار گیرد.

ذبیحی ادامه داد: نمایش دیگری هم  به نام " دست های آلوده " به نویسندگی  هاشم پور محمدی که توسط گروه هنری" باران" تولید و در سطح شهر کرمانشاه به  اجرای درآمد، به مریوان ارسال کردیم.  امید است که بتوانیم در این جشنواره هم حضور پیدا کنیم.