در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره استانی تجربه های جوان کرمانشاه:

فرصتی برای نیرو های جوان و تازه نفس تئاتر استان

اولین جشنواره استانی تجربه های جوان فرصت مناسبی برای نیروهای جوان و تازه نفس هنرمند کرمانشاهی است. این جشنواره دوماه قبل از برگزاری جشنواره تئاتر فجر استانی برگزار می شود و فرصت خوبی است تا استعداد های نهفته در نیروهای جوان تئاتر استان پدیدار شوند.

حسین نادری متولد 1361 کرمانشاه یکی از فعالان عرصه تئاتر وتلویزیون است که از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده. او کارگردانی کارهایی چون خشم وهیاهو، یک سبد خوش برای شمسی خانم، دو متر در دو متر جنگ، نزر موی سر و... وبازی در چند نمایش را در کارنامه خود دارد.

نادری عضو هیئت رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه و با حکم رئیس انجمن نمایش استان به عنوان دبیر اولین جشنواره استانی تجربه های جوان منصوب  شد. نادری در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره می گوید: هدف از برگزاری این  جشنواره فرصت دادن به نیروهای جوانی است که اجازه اجرای در سطح حرفه ای را نداشته اند. طبق قوانین انجمن هنرهای نمایشی کشور هر کسی نمی تواند کارگردان باشد. این جشنواره  را طرح ریزی کردیم که نیروهای جوان وتازه کار هنرمند بتوانند توانایی هایسشان را به نمایش بگذارند.

دبیر  اولین جشنواره استانی تجربه های جوان گفت: با برگزاری این چنین جشنواره ها می توانیم استعداد هایی که در تئاتر وجود دارند را شناسایی کنیم. امیدواریم  بتوانیم بازیگران وکارگردانان جوان و تازه نفس را  به تئاتر کرمانشاه و ایران معرفی کنیم.

 نادری در ادامه افزود: یکی از مزیت های این جنشواره این است  که تاریخ برگزاری جشنواره دوماه ونیم قبل از جشنواره تئاتر فجر استانی است.نیروهای جوان فرصتی برای معرفی خود دارند. کسانی که بتوانند خودشان را نشان دهند، چه بسا ممکند است جذب گروه های حرفه ای شوند و در جشنواره تئاتر فجراستانی  نیزحضور داشته باشند. و در اجرای های عموم حرفه ای شرکت کنند.

دبیر  اولین جشنواره استانی تجربه های جوان در پایان به شرایط شرکت در جشنواره اشاره نمود و گفت:  شرایط شرکت در این جشنواره ملزم به  گذراندن دورهای مقدماتی و پیشرفته ای کلاس هایی است که انجمن استان در این چند سال اخیر برگزار نموده.تعدادی از افراد نیز در گروه های حرفه ای فعالیت داشته اند اما فرصت کارگردانی و مستقل بودند را نداشته اند نیز می توانند در این جشنواره شرکت کنند.  سن افراد شرکت کننده در این جشنواره  زیر 35 سال  است. امیدوارم شاهد نمایش استعدادهای درخشان نیروهای جوان وهنرمند تئاتر کرمانشاه باشیم. 

مهلت ارسال درخواست  برای حضور در جشنواره  12 لغایت 28 تیرماه و  زمان اعلام نتایج 31 مرداد  است و این جشنواره در تاریخ 6 و7 شهریورماه   در کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 




نظرات کاربران