در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره خبر داد:

فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه منتشر شد

داریوش گراوندی دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه از انتشار فراخوان جشنواره خبر داد.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، داریوش گراوندی دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه ضمن اعلام رسمی فراخوان جشنواره  گفت که امسال نیز همچون سال گذشته بدنبال اجرای عمومی نمایش‌ها و جذب مخاطب به سالن‌های نمایش است.وی افزود تا زمان برگزاری جشنواره فرصت خوبی برای متقاضیان حضور در این رویداد هست و گروه ها می‌توانند با آرامش و تمرکز لازم نسبت به آماده سازی اثر خود تلاش کنند.

در متن این فراخوان آمده‌است

بسمه تعالی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه، در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف ارتقای سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی از طریق اجراهای عمومی،  سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کرمانشاه را برای معرفی بهترین آثار نمایشی به جشنواره بین المللی تئاتر فجـر،برگـزار می کنـد.

شرایط شرکت در جشنواره :

1-تکمیل و  ارسال فرم در خواست شرکت در جشنواره .

تبصره: تکمیل شرکت در جشنواره به منزله پذیرش کلیه قوانین، برنامه ها و زمان بندی دبیرخانه جشنواره است.

2-بخش رقابتی جشنواره، صرفااختصاص به آثار ایرانی با اولویت متون نویسندگان بومی خواهد داشت.

3-متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده یا ناشر ومترجم به صورتی که حقوق معنوی ومادی صاحب اثرحفظ شود، می­توانند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند. درصورت عدم رعایت این بند، ضمن جلوگیری از ادامه حضور گروه نمایشی در هر مرحله­ای از فرآیند جشنواره، مسئولیت این عدم شفاف سازی در درجه اول متوجه نویسنده و کارگردان و سپس هیأت انتخاب و دبیرخانه جشنواره استان خواهد بود.

4- جشنواره به جز بخش رقابتی، به تشخیص دبیرخانه، میزبان آثار نمایشی در بخش های دیگری همچون مهمان نیز می باشد.

5- در جشنواره تئاتر استانی صرفا آثار صحنه ای مورد داوری و انتخاب قرار خواهند گرفت.

6-جشنواره تئاتر استانی صرفاً مختص  آثار نمایشی تولید شده هنرمندان استان که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده، خواهد بود. لذا گروه­هایی که حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی در سال 97 و تا یک ماه قبل از برگزاری جشنواره استانی در سال 98، آثار خود را تولید کرده و  حداقل 5 اجرای عمومی داشته­اند، می­توانند متقاضی حضور در جشنواره تئاتر استان باشند.

7- تمامی آثار متقاضی بخش رقابتی ( مسابقه) جشنواره می­بایست تا یکماه قبل از آغاز بازبینی آثار جشنواره در سال 98- حداقل 5 اجرای عمومی در شهرستان خود داشته باشند. بدیهی است دریافت تعهد اجراهای عمومی از گروه­های متقاضی، به منظور انجام این مهم پس از جشنواره در سال 98 به هیچ وجه پذیرفتنی نخواهد بود و مسئولیت ناشی از حذف گروه بر فرض انتخاب و برگزیده شدن، متوجه گروه  می­باشد.

8--       تنها ملاک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی در استان­ها جهت شرکت در جشنواره تئاتر استانی و نیز حضور در بخش­های تئاتر فجر؛ درج اطلاعات آثار نمایشی در زمان مقرر و در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی آن اثر می باشد.

9- ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارائه در خواست از سوی کارگران الزامی است.

10- چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای ذکر شده دراین شیوه نامه مشاهده گردد دبیرخانه مختار است از ادامه حضور گروه­های نمایشی در جشنواره و بعد از آن جلوگیری بعمل آورد.

11- تمامی گروه­های نمایشی متقاضی، می­بایست فرم درخواست شرکت در جشنواره( فرم شماره 1) را تکمیل و به دبیرخانه استان ارائه دهند.

12- محورهای مورد تاکید: رونق تولید

ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

شهدای مدافع حرم

توجه به تئاتر ایرانی در جهت توسعه فرهنگی

   نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه، مسائل اجتماعی و اخلاق مدنی

اندیشه ورزی و ارتقاء ذائقه فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر شریف تئاتر

   اهمیت دادن به روابط بینا فرهنگی و بهره گیری از زمینه های بومی

 نفی خشونت، کشتار، تروریسم و جنگ طلبی و کوشش برای صلح جهانی

موضوعات آزاد

13- مدارک، عکس، پوسترها، نمایشنامه ها و فیلم های ارسال شده (اعم از پذیرفته شده و پذیرفته نشده) مسترد نخواهد شد.

14- هیأت داوران جشنواره حداکثر 2 اثر نمایشی را انتخاب و  به عنوان آثار برگزیده، به منظور معرفی به اداره کل هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره بین­المللی تئاتر فجر اعلام می نمایند.

15- ملاک اصلی انتخاب آثار برگزیده؛ کیفیت مقبول آثار شرکت کننده در جشنواره خواهد بود؛ لذا در صورت عدم کیفیت لازم، هیأت داوران می­توانند هیچ گزینه­ای برای انتخاب نداشته باشند.

16- نحوه بازبینی:

 الف -  شیوه بررسی و نحوه انتخاب آثار نمایشی از میان متقاضیان حضور در جشنواره به  دو شیوه انجام میشود(بازبینی اثر یا بازبینی از طریق فیلم اثر)

ب- ( بازبینی فیلم تئاتر):

 گروه نمایشی در حین اجراهای عمومی اقدام به ضبط اثر خود کرده و پس از آن فیلم نمایش را به دبیرخانه جشنواره تئاتر استان تحویل خواهد داد تاکید می­شود که گروه­ها نسبت به ضبط صدای واضح و با کیفیت و ثبت تصویری اثر، حساسیت و دقت داشته باشند.

ج - ( بازبینی اثر)

  بازبینی زنده اثر توسط هیأت انتخاب آثار با اعلام زمان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر استان در یک محدوده زمانی خاص و بدون دکور،نور و صدا انجام میشود.

   17 - چنانچه در هر مرحله ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته اثبات گردد، دبیرخانه دائمی تئاتر استان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، گروه نمایشی را از حضور در جشنواره استانی، و فجر باز خواهد داشت.

18 -تصمیم گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده در فراخوان برعهده ستاد برگزاری جشنواره و حسب سیاست های اداری و مقررات جاری خواهد بود.

19- متقاضیان در جشنواره لازم است مدارک ذیل را حداکثر تا مهلت تعیین شده به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان مستقر در میدان غدیر مجتمع شهید آوینی (انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه) ارسال کنند.

شماره تماس:  37239497

مدارک مورد نیاز :

1 ـ فرم تکمیل شده شماره 1 شرکت در جشنواره

2 ـ نمایشنامه بصورت  فایل Word لوح فشرده، به همراه مجوز کتبی نویسنده .

3 ـ یک حلقه لوح فشرده با کیفیت از اجرای عمومی نمایش .

4 ـ چند قطعه عکس با کیفیت از اجرای عمومی نمایش در لوح فشرده .

5 ـ تصویر مجوز شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش .

6 ـ مستندات و تایید اجرای عمومی .

    گاه‌شمار جشنواره :

1- آخرین مهلت اجرای عمومی 30 مهر ماه می باشد.

2 ـ زمان بازبینی  8 لغایت 10 آبان ماه 139

3- زمان  برگزاری جشنواره 16 الی 19 آبان 1398 می باشد.

4- زمان اعلام نتایج بازبینی 11 آبان ماه 1398

فایل pdf  فراخوان از پایان همین مطلب قابل دریافت است.




نظرات کاربران