در حال بارگذاری ...
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه

هرسین برای برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری پتانسیل بالایی دارد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین از هنرمندان تئاتر خیابانی استان های مورد فراخوان دعوت کرد آثار خود را با موضوعات پیشگیری از آسیب های اجتماعی و با تاکید بر نشاط افزایی به جشنواره هرسین ارسال نمایند.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، حجت الاسلام رحیم جعفری گفت: از زمان حضورم در استان به دنبال ایجاد برنامه های موثر و مداوم بوده ایم و جشنواره تئاتر خیابانی هرسین نیز با تشکیل دبیرخانه دائمی امروز به دومین دوره خود رسیده است و با توجه به تجربه خوب و با کیفیت برگزاری در اولین دوره، پیشبینی ملی شدن و حتی بین المللی شدن این جشنواره در سال‌های آینده دور از ذهن نیست. 
وی با اشاره به گستره فراخوان جشنواره از ۵ استان به ۱۲ استان در فراخوان جدید افزود استان‌های کرمانشاه، کردستان ، ایلام ، همدان ، لرستان ، خوزستان ، آذربایجان شرقی و غربی ، قزوین ، زنجان ، اردبیل ، مرکزی می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال نمایند.
دکتر رحیم جعفری مدیر کل استان ابراز امیدواری کرد این جشنواره مردمی بتواند در توسعه شهرستان هرسین موثر واقع شود. 
وی افزود در شهرستان هرسین در کنار جشنواره تئاتر خیابانی ، جشنواره استانی داستان نویسی هرسین را نیز داریم که به زودی اختتامیه آن برگزار خواهد شد. همچنین تشکیل خانه مور در این شهرستان نشان دهنده پتانسیل بالای هرسین جهت برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری است. 
جعفری افزود در زمینه زیر ساخت ها نیز ساخت مجتمع فرهنگی هنری بیستون، شروع به کار مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری ملل و باسازی سالن چند منظوره انقلاب، هرسین را به عنوان یکی از قطب های فرهنگی و هنری استان معرفی کرده است. 
رحیم جعفری در پایان ضمن تشکر از حمایت های استانداری و فرمانداری شهرستان از این جشنواره، ابراز امیدواری کرد به زودی با معرفی دبیر و اعضاء دبیرخانه و شورای سیاست‌گذاری، جشنواره شروع مراحل اجرایی جشنواره را شاهد باشیم.




نظرات کاربران