در حال بارگذاری ...
در ادامه برگزاری جشنواره ملی تئاتر صاحبدلان؛

نمایش" پاییز هزار و سیصد و انتظار" به روی صحنه می‌­رود

نمایش" پاییز هزار و سیصد و انتظار" به نویسندگی مصطفی کوشکی و سعید نوروزی و کارگردانی سعید نوروزی در مجموعه تئاتر شهر کرمانشاه به روی صحنه می­رود.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، نمایش " پاییز هزار و سیصد و انتظار" منتخب پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر صاحبدلان در مجموعه تئاتر شهر کرمانشاه به روی صحنه می­رود.

نویسنده‌ی این نمایش مصطفی کوشکی و سعید نوروزی و کارگردان آن نیز سعید نوروزی است.

این نمایش چند داستان را به‌صورت موازی روایت می­کند و  انتظار چند انسان تنها را به نمایش می­گذارد. نفر اول نگین، که نامزدش مهدی برای دفاع از وطن رفته و برنگشته است؛ هنوز منتظر برگشتن اوست تا به قرارشان یعنی ازدواج عمل کنند. نفر دوم مسلم، پسرعموی نگین که می‌داند نامزد او دیگر برنمی‌گردد، منتظر این است تا نگین به او جواب بله بدهد و زن او شود، نفر سوم ...پیرزن تنها، که پسرش مهدی در جنگ تحمیلی مفقودالاثر شده، هر روز و در گوشه‌ای از پارک منتظر آمدن دختری برای خواستگاری از او برای پسر نیامده‌اش، می‌گردد... و نفر چهارم متولی امامزاده، هرروز شاهد در دودل زائران تنها با امامزاده و منتظر آمدن زنی تنها و بی‌شوهر است تا مقدمات خواستگاری از وی را فراهم کند...

پرستو قیطرانی، لیلا مهدی‌آبادی، علی زیستی و سعید نوروزی در این نمایش ایفای نقش می­کنند.

همچنین عوامل اجرایی شامل  سعید نوروزی طراح صحنه انتخاب موسیقی و سرپرست گروه ، لباس و نور، کامران فرزامی نژاد طراح اعلان و برنوشت و فیلم و عکس، مهدی نوروزی دستیار کارگردان، ستاره قلم‌زن منشی صحنه، سیمین نوروزی مدیر صحنه و آرش فتاحی دستیار صحنه می­باشند.

نوروزی با اشاره به غیررقابتی بودن جشنواره صاحبدلان گفت: صاحبدلان در گام یازدهم خود در برگزاری با گستره‌ی ملی قرار دارد و هرساله بر میزان گروه‌های شرکت‌کننده در آن افزوده می‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد این رویداد تئاتری در کشور ما حذف عنوان جشنواره در اخبار و تبلیغات خود و برگزاری غیررقابتی آن است. همچنین از نقاط بارز این رویداد هنری رصد میدانی و توجه به نمایش‌های مذهبی، دینی و دفاع مقدسی صحنه‌ای و خیابانی سراسر کشور است.

نوروزی ادامه داد: این گردهمایی هنرمندان و گروه‌های نمایشی حوزه‌ی تئاتر دینی عموماً در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود و در طی دو سال گذشته به خاطر بیماری کرونا؛ تاریخ اجرای آن دستخوش جابجایی شده است. نگاه این رویداد فرهنگی توجه به مخاطب عام و تأثیرگذاری بر روی آنان در سراسر کشور است.

کارگردان نمایش"  پاییز هزار و سیصد و انتظار" بابیان اینکه پیشنهاد‌هایی برای بهتر برگزار شدن این رویداد دارد اضافه کرد: با توجه به حضور همیشگی اکثر گروه­های شرکت‌کننده در ادوار گذشته‌ی این گردهمایی تئاتری، بجای مرحله‌ی ارزیابی و انتخاب آثار، با رصد و رایزنی تخصصی‌تر و گفتگو، هرساله گروه‌های منتخب این رویداد را مشخص و با آن‌ها قرارداد تولید منعقد شود و علاوه بر تولید محور بودن، مسئله‌ی گروه‌محور بودن هم در کانون توجه قرار بگیرد.

دوم آنکه می­توان از تعداد آثار انتخابی کاست، در عوض گروه‌های منتخب حمایت مالی دو برابری شوند؛ این‌گونه بر کیفیت تولیدات هم افزوده می‌شود. واقعیت میدانی این را می‌گوید که با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها و شرایط سخت بیماری کرونا، میزان کمک‌هزینه‌ی تولید و اجرای نمایش در شهرهای فرا مرکز، حداقل باید دو یا سه برابر مبلغ فعلی باشد.

نمایش" پاییز هزار و سیصد و انتظار" تولید  گروه تئاتر کلهر کرمانشاه است و 15 لغایت 20 آبان ماه سال جاری در مجموعه تئاتر شهر کرمانشاه به روی صحنه می­رود.

 




نظرات کاربران