در حال بارگذاری ...
با موضوع نمایش ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی

«ایستاده چون سرو به تماشای خورشید» در جشنواره ملی تئاتر مقاومت اجرا شد

نمایش «ایستاده چون سرو به تماشای خورشید» به نویسندگی هاشم پور محمدی و کارگردانی مرتضی اسدی مرام در بخش صحنه ای دومین جشنواره ملی تئاتر مقاومت به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه نمایش « ایستاده چون سرو به تماشای خورشید» به نویسندگی هاشم پور محمدی و کارگردانی مرتضی اسدی مرام در بخش صحنه ای دومین جشنواره ملی تئاتر مقاومت به اجرا درآمد.

نویسنده این نمایش با بیان اینکه این نمایش نگاه جامع الاطرافی به شخصیت حاج قاسم سلیمانی دارد، گفت: در این نمایش صحنه‌ای ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی که کمتر به آن پرداخته شده به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به کمک رسانی سپهبد سلیمانی به همراه ابو مهندس المهدی در سیل خوزستان به مردم سیل زده، ادامه داد: جایگاه شهید بزرگوار زمانی مشخص می‌شود که رسیدگی وی به مردم در بزنگاه‌ها و تنگناها را متوجه شویم.

پورمحمدی به توجه و نگاه ویژه سردار دل‌ها به خانواده معزز شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: نمایشنامه نمایش «ایستاده چون سرو به تماشای خورشید» برپایه مستندات و فیلم‌هایی از سپهبد سلیمانی نوشته شده که پس از اجرای نمایش برای دقایقی برای بینندگان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: نمایشنامه مجموعه‌ای از چهار داستان از شهید سلیمانی بوده که ابعاد متعالی شخصیتی دیگر وی که کمتر دیده شده به نمایش بگذاریم.

در این نمایش نسترن جوادنیا، علی زیستی و هاشم پورمحمدی به ایفای نقش پرداختند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران