در حال بارگذاری ...

راه یابی چهار اثر از کرمانشاه به هشتمین همایش ملی تئاتر دینی صاحبدلان

محمد رضا درند مدیرانجمن هنرهای نمایشی استان اعلام کرد: همایش ملی تئاتر دینی صاحبدلان که چند سال است در قالب محرم تا صفر اجرا می‌شود امسال با حضور چهار گروه نمایشی استان کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش محمد رضا درند رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اعلام کرد: همایش ملی تئاتر دینی صاحبدلان  امسال با حضور چهار گروه نمایشی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

نمایش های «سپاسنامه هانیه» و «چند روایت متقاطع» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام.

نمایش «هنگامه ای که آسمان شکافت» به کارگردانی هومن روحتافی.

نمایش «کتل» به کارگردانی سعید ذبیحی از شهر کرمانشاه و نمایش «پدرانه» به کارگردانی نعمت اسدی مرام از شهرستان هرسین آثار پذیرفته شده در این همایش هستند که بر اساس اعلام دفتر تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی در قالب همایش محرم و صفر در سطح استان اجرای عموم خواهند داشت.

با توجه به اینکه بیشترین آثار پذیرفته شده استان های کشور از استان کرمانشاه است و این نشان از جریان پویای تئاتر دینی و ارزشی استان است.

انجمن هنرهای نمایشی استان با حمایت کامل تلاش می‌کند این آثار با کیفیت و تبلیغات مناسبی به اجرا در آیند که مخاطبان بیشتری جذب آثار ارزشی شوند.

آثار منتخب هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان در قالب اجراهای  صحنه‌ای و خیابانی برای اجرا در ماه محرم و صفر توسط هیات انتخاب هشتمین سال دوره برگزاری تئاتر صاحبدلان مشخص شده اند.

 هیات انتخاب هشتمین سال دوره برگزاری تئاتر ملی صاحبدلان متشکل از کریم اکبری مبارکه، مسلم قاسمی و محمد حمزه‌زاده بوده‌اند .

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان در ادامه  با اشاره به حضور گروه های نقال ها، اساطیر، باران و شیرز اعلام کرد به جز حمایت از اجرای این آثار در حال رایزنی جهت اجرای نمایش های دینی دیگری به ویژه در ایام اربعین و  در مرز خسروی و برای زائران هستیم که به زودی برنامه های آن اطلاع رسانی خواهد شد.




نظرات کاربران