در حال بارگذاری ...

ششمین جشنواره تئاتر ملی اسثار برگزیدگان خود را شناخت

ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در دو بخش خیابانی و صحنه ای برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش تئاترکرمانشاه، ششمین جشنواره تئاتر ملی ایثار در کرمانشاه با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

برترین های موسیقی بخش تئاتر خیابانی:

هیأت داوران پس از بررسی ۲۲ اثر نمایشی حاضر در جشنواره در بخش خیابانی، رتبه اول موسیقی در این بخش را شامل تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی به نمایش «عاشقانه‌های جنگ» اثر احمد جعفری و علی خاتمی از استان ایلام اهدا کرد.

رتبه دوم این بخش از جشنواره به غلامرضا احمدی آهنگساز نمایش «تا بیکران دریا» اثر از بوشهر اعطا کرد. جایگاه سوم این بخش نیز به نمایش «بیست و هفت روز» اثر محمود جعفری از اصفهان رسید.

برترین های طراحی فضا و لباس بخش خیابانی

در حوزه طراحی فضا و لباس بخش خیابانی جشنواره رتبه اول به طراحان نمایش «یادگاری» اثر میلاد حسین زاده و محمدرضا پور علی از گیلان رسید و مارال ایزد از بوشهر به عنوان طراح نمایش «لازمان لامکان» در جایگاه دوم قرار گرفت. رتبه سوم این بخش نیز به طراحان نمایش «عاشقانه های جنگ» اثر مصطفی کولیوندی و سعیده عبدالهی از ایلام رسید.

برترین های بازیگری زن بخش خیابانی

در بخش بازیگری زن، جایزه ویژه خردسال به بهار بوریایی بازیگر خردسال نمایش «امن ترین حرم دنیا» رسید.

هیئت داوران بدون اولویت از مارال ایزد بازیگر زن نمایش «لازمان لامکان» از استان بوشهر، مرجان قاسمی بازیگر نمایش «انتخاب» از استان فارس، دلارام نرکی بازیگر نمایش «جنگ به وقت عاشقی» از استان تهران، فاطمه مهدی آبادی بازیگر نمایش «حرف های گفتنی» از استان کرمانشاه و حسنا قبادی بازیگر نمایش «عزت تی ان تی» از استان ایلام تقدیر کرد.

برترین های بازیگری مرد بخش خیابانی

هیئت داوران در بخش بازیگری مرد جایزه ویژه این جشنواره را به دلیل حضور مستمر در عرصه تئاتر به دو پیشکسوت این عرصه به عناوین احمد قربانی برای نمایش «تابیکران دریا» از بوشهر و اسحاق علیدادی برای نمایش «مرامیر پیاده رو» از استان خوزستان اهدا کرد.

همچنین هیئت داران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از علی چناری از استان کرمانشاه به خاطر بازی در نمایش «به کجا» تقدیر کرد.

رتبه سوم در بخش بازیگری این جشنواره به «حسین نادری» بازیگر نمایش «به کجا» از کرمانشاه، بهنام کاوه بازیگر نمایش «مدافع» از استان خوزستان و میثم سرآبادانی بازیگر نمایش «فرکانس» از استان مرکزی رسید.

هیئت داوران از سعید ذبیحی بازیگر نمایش «حرف های نگفتنی» از استان کرمانشاه و مصطفی کولیوندی بازیگر نمایش «عاشقانه های جنگ» از استان ایلام در جایگاه دوم بازیگری مرد تقدیر کرد.

برگزیدگان کارگردانی بخش تئاتر خیابانی

هیئت داوران جایزه اول این بخش را به مالک آبسالان بازیگر نمایشهای «تبر» و «لازمان لامکان» از استان بوشهر اعطا کرد.

هیئت داوران از مصطفی کولیوندی، کارگردان نمایش «عاشقانه های جنگ» از استان ایلام» و بهنام کاوه کارگردان نمایش «مدافع» تقدیر کرد و رتبه اول این بخش از جشنواره به مارال ایزد، کارگردان نمایش «لازمان لامکان» رسید.

جایگاه دوم این بخش از جشنواره به میلاد حسین زاده کارگران نمایش «یادگاری» از استان گیلان رسید و پژمان شاهوردی برای کارگردانی نمایش «امن ترین حرم دنیا»  از لرستان در جایگاه سوم قرار گرفت.

در بخش طرح و ایده نیز هیئت داوران بدون اولویت از طراحان و ایده پردازان نمایش های «مرامیر پیاده رو»، «یادگاری»، «به کجا»، «بازگشت»، «تبر» و «امن ترین حرم دنیا» تقدیر کرد و نمایش «به کجا» از استان کرمانشاه را به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی کرد.

برترین های طراحی و بروشور و طراحی لباس بخش نمایش صحنه ای

در بخش طراحی و بروشور بخش صحنه ای جشنواره تئاتر ایثار از رامین رستمی برای طراحی بروشور نمایش «همه چیز درباره آقای ف» رسید.

جایزه بخش طراحی لباس بخش صحنه ای این جشنواره به راضیه فصیح از میناب برای نمایش «رمان سمپاشی» اهدا شد.

برترین های موسیقی بخش نمایش صحنه ای

در بخش موسیقی این جشنواره  محسن کولیوندی برای نمایش «سروکمانچه در عصر یخبندان» تقدیر شد.

جایزه ویژه موسیقی برگزیده این جشنواره نیز از آن داوود پارسا زا میناب برای نمایش «رمان سمپاشی» شد.

برترین های طراحی صحنه بخش نمایش صحنه ای

در بخش طراحی صحنه، جایزه اول به داوود پارسا برای نمایش «رمان سمپاشی» از میناب اعطا شد و رضا کرمی زاده از یاسوج برای «کوچه مختار بود، ساسان بود سیمین» از یاسوج در جایگاه دوم قرار گرفت و جایزه سوم این بخش نیز به امین پرومند از اهواز برای طراحی صحنه نمایش «ادوارد» اعطا شد.

برترین های بازیگری زن بخش نمایش صحنه ای

در بخش بازیگری زن هیئت داوران از نرگس ممبینی بازیگر نمایش «ادوارد» از اهواز و افسانه جوکار بازیگر نمایش «رمان سمپاشی» از میناب تقدیر کرد و رتبه اول این بخش از جشنواره به پریسا درافشان، بازیگر نمایش «مزون

محمد رضا درند, [18.05.18 19:35]
» تعلق گرفت و پرستش سلطانی از مشهد نیز با نمایش «فراموشی» در جایگاه دوم قرار گرفت و رتبه سوم بازیگری زن بخش صحنه ای نیز به هدی حد زاده برای بازی در نمایش «یک خط شادی دو خط غم» رسید.

برترین های بازیگری مرد بخش نمایش صحنه ای

هیئت داوران از بازیگران مرد در بخش نمایش صحنه ای این جشنواره نیز تقدیر کرد و در بخش جایزه ویژه خردسال از متین دادگر برای بازی در نمایش «فراموشی» از مشهد و فرهاد فرهادی برای بازید در نمایش «کوچه مختار بود ساسان و سیمین» از یاسوج تجلیل به عمل آورد.

همچنین هیئت داوران از حشمت قاسمی، از بازیگران پیشکسوت تئاتر خوزستان برای بازی در نمایش «تو می مانی و چشمها» از اهواز و بهمنام محمود زاده از اسفراین برای بازی در نمایش «هفت سین سال ۶۳» تقدیر کرد.

رتبه اول بخش بازیگری مرد نمایش صحنه ای این جشنواره به سعید زندی برای نمایش «همه چیز درباره آقای ف» از استان کرمانشاه رسید و مالک آبسالان از استان ایلام با نمایش «سوز کمانچه در عصر یخبندان» و محمد هادی عطایی از تهران به عنوان بازیگر نمایش «روزی روزگاری» مشترکا در جایگاه دوم قرار گرفتند. جایزه سوم این بخش نیز به حسن ذاکری از میناب برای بازی در نمایش «رمان سمپاشی» رسید.

برترین های نمایشنامه نویسی بخش نمایش صحنه ای

هیئت داوران ضمن تقدیر از علی میزار عمادی برای نمایشنامه «هفت سین سال ۶۳» از رضا گشتاسب برای نمایشنامه «رمان سمپاشی» از میناب به عنوان نفر اول تقدیر کرد. جایگاه دوم این بخش نیز به آرش عباسی برای نمایشنامه «همه چیز درباره آقای ف» از کرمانشاه رسید و اصغر گروسی نیز برای نمایشنامه «مزون» در جایگاه سوم قرار گرفت.

برترین های کارگردانی بخش نمایش صحنه ای

هیئت داوران از سید محمد خالقی برای کارگردانی نمایش «ویز و نویز» از یاسوج تقدیر کرد و حسن ذاکری و داوود پارسا از میناب برای نمایش «رمان سمپاشی» در جایگاه اول قرار گرفتند.

رتبه دوم این بخش به سعید خیرالهی از ایلام برای نمایش «سوز کمانچه در عصر یخبندان» رسید و بهداد بلیغ از تهران نیز با نمایش «این همه آدم شبیه من» در جایگاه نخست قرار گرفت.

نمایش برگزیده «رمان سمپاشی» از میناب به دبیرخانه جشنواره بین المللی  تئاتر فجر معرفی شد.

داوران بخش خیابانی: مجید صالحی.کامران شهلایی.سامان خلیلیان

داوران بخش صحنه ای: دکتر قطب الدین صادقی.حسین مسافر آستانه.پیمان شریعتی

دبیر اجرای این جشنواره بعهده محمد رضا درند رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه بود

لازم به ذکر است تمام مراحل برگزاری جشنواره به عهده انجمن هنرهای نمایشی استان بود که از نظر شرایط میزبانی بسیار مورد تائید و رضایت گروه ها بود




نظرات کاربران