در حال بارگذاری ...
از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه؛

از فعالان حوزه تئاتر تجلیل شد

مراسم تجلیل از کارگردانان تئاتر حاضر در جشنواره تئاتر فجر توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه انجام گردید.

به گزارش خبرنگار تئاتر از کرمانشاه؛ مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه؛ ضمن قدردانی از تلاش های هنرمندان تئاتر کرمانشاه از ارتباط و تعامل خوب این هنرمندان با شهرداری ابراز خرسندی نمود و حضور ۴ گروه از شهر در بخش خیابانی تئاتر فجر را که پس از اصفهان دومین شهر از لحاظ تعداد آثار خیابانی بود را نشان از ظرفیت بالای تئاتر استان دانست.

معاون فرهنگی شهردار با اشاره به وجود دو اثر با موضوع سردار سلیمانی، یک اثر با موضوع شهدای ترور و شهید فخری زاده و یک اثر آیینی وسنتی، وجود هنرمندان ارزشی و انقلابی را نعمتی برای شهر دانسته که باید به شایستگی از آنها قدردانی و از این توانایی در رفع مشکلات شهر استفاده نمود.

عبدالمالکی، تئاتر را یک امکان بسیار توانمند برای آموزش مسائل وموضاعات شهری دانست و عنوان نمود: در شرایط معمول، تئاتر از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی را نداشت با شیوع ویروس کرونا هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر بسیار متضرر شدند.

وی افزود: واقعا شرایط بودجه ای سازمان آنچنان نبود که بتوانیم باری از این همه مشکلات را برداریم اما در حد توان تمام امکانات سازمان را جهت خدمات دهی به هنرمندان بسیج کردیم و در تمام فرهنگسرها، فضاهایی که با دستورالعمل های بهداشتی همخوانی داشت در اختیار گروه های متقاضی تمرین قرار دادیم.

عبدالمالکی ادامه داد: از اجراهای سطح شهر پشتیبانی های اجرایی داشتیم و شرایط را جهت این اجراها هموار نمودیم. از جشنواره استانی حمایت مادی و معنوی داشتیم، اجراهایی را با موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی به شکل کاروانی و تقاطعی انجام دادیم که در کشور تبدیل به یک الگو شد و بسیاری از کلان شهرها از آن شیوه الگو برداری و اجرا نمودند اما واقعیت این است علیرغم این کارها آنقدر بودجه و امکانات  نداریم که پاسخ گوی پتانسیل موجود باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: برنامه های خوبی در زمینه تئاتر خیابانی، تئاتر عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان داریم که امیدواریم در شرایط کرونا بتوانیم آنها را اجرایی کنیم. 

در ادامه سعید ذبیحی از کارگردانان حاضر در جشنواره به نمایندگی از دیگر هنرمندان ضمن تشکر از حمایت های همیشگی این سازمان و اینکه در زمان هایی که احساس می شد بعضی از ادارات و نهادها فرهنگی و هنری به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند و بسیاری از گروه ها برای تمرین و حتی یک فیلمبرداری ساده از آثار بخصوص آثار ارزشی باید به کافه ها و پارک ها و فضاهای نامناسب پناه می بردند سازمان فرهنگی شهرداری و کانون پرورش فکری به داد هنرمندان رسیدند.

وی گفت: بنده و دیگر افرادی که اینجا حضور دارند، بیش از اینکه به چنین تجلیل هایی نیازمند باشیم، به احترام واقعی به کل جامعه هنر تئاتر نیاز داریم. قطعا خداوند شاهد تلاش این هنرمندان در شرایط کرونا بوده و اینکه هرگز میدان را خالی نکردند، امیدواریم بسیاری از مسئولین به خود بیایند. بنده داعیه و بضاعتی نداشته و ندارم. هرچه کردیم انجام وظیفه و ادای دین به شهر و مردم بوده است.

ذبیحی افزود: ما هنرمندان تئاتر خیابانی همان قدر که آثار برای شهدای مدافع حرم تولید کردیم، در زمینه آسیب های اجتماعی، موضوعات شهروندی، آیینی و سنتی و همچنین آثار انتقادی و اعتراضی هم تولید و اجرا کرده ایم. در شرایط قرمز و حتی سیاه کرونا با اجرا به کمک کادر درمان رفته ایم. ما از آرمان هایمان کوتاه نخواهیم آمد.

ذبیحی در ادامه گفت: گروه های خیابانی استان در تمام جشنواره های معتبر کشور حضور داشته اند گاهی با چندین اثر، یکی از ارگان هایی فرهنگی و هنری استان که قدمی برداشته یک قدمش را برای این هنرمندان عنوان کند‌. بنده بی هنر تر و ناتوان ترین در عرصه هنر تئاتر خیابانی این استان هستم که شایسته تجلیل باشم‌. بلکه هنرمندانی که بار اصلی تولید را برعهده دارند شایستگان واقعی هستند. 

در پایان جلسه از سعید ذبیحی، مرتضی اسدی مرام، مصطفی دهشت و بهاره سعیدی پناه به عنوان نماینده گروه های حاضر در جشنواره تئاتر فجر تجلیل به عمل آمد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران